Imaš minuto?

Če ste po naravi radoveden človek, vas notranja želja hitro premami, da rečete »da«.

Kolikokrat na dan slišite to vprašanje?

Kolikokrat na dan slišite to vprašanje? Če ste po naravi radoveden človek, vas notranja želja hitro premami, da rečete »da«. Velikokrat je zadeva vredna investicije – precejšen delež teh spontanih pogovorov je produktivnih, kreativnih in relevantnih. Kar nekaj takšnih »minutnih« diskusij da boljši rezultat kot klasični sestanki v uri in več.

Kaj pa, če gre za več časa? Za ure in včasih celo dneve, ki se ne začnejo tako, da vas nekdo pocuka za rokav na hodniku ali ob avtomatu za kavo? Morda ste dobili vabilo na poslovno konferenco ali zagledali plakat, ki vabi na predavanje o osebnostni rasti, vzgoji otrok ali varčevanju z energijo. Tema se vam zdi zanimiva, zato ste z veseljem pripravljeni vložiti svoj denar (včasih tudi za potne stroške in stroške prenočitve), predvsem pa nekaj neprecenljivega – svoj čas. Nato pa se ulovite, da pravzaprav ne poslušate. Preverjate elektronska sporočila, kukate na Facebook ali Instagram in vmes še kdaj zazehate.

Večina govorcev se ne zaveda priložnosti in odgovornosti, ki so jo prevzeli, ko jim je poslušalec namenil svoj dragoceni čas. Morda imajo res povedati kaj pomembnega, izjemnega. A dokler tega ne ve nihče drug, jim to ne pomaga kaj dosti. In ker se v najrazličnejših situacijah v vlogi govorca znajdemo prav vsi, si velja zapomniti naslednje: svoje misli je treba poslušalcem predstaviti na njim prilagojen, zanimiv način. Sicer lahko priložnosti – za poslovni uspeh, osebnostno rast ali denimo spremembe na bolje v lokalnem okolju – spolzijo mimo nas.

Naj gre za strokovna predavanja, vsakdanje pogovore, sestanke v službi ali občni zbor krajevnega turističnega društva – kot govorec imate enkratno, neprecenljivo priložnost, da poslušalce okužite s svojo idejo, znanjem in osebnostjo. Med njimi bo vedno nekaj takih, ki bodo na vaši strani. Približno enako (majhno) bo število tistih, ki bodo na nasprotnem bregu. Ampak vaš »nastop« je namenjen večini, ki je blago zainteresirana in hkrati blago neopredeljena. Njih je treba navdušiti. Njih lahko prepričate za svoje zamisli in načela. Lepa priložnost, kajne?

Kdor se potrudi svoje poslušalce res dobro razumeti, jih že prej spoznati in vedeti, kaj je njihov interes, bo laže uveljavil svojega. To velja v tako rekoč vseh situacijah vsakdanjega življenja – v odnosih z najbližjimi in na delovnem mestu. Celo v odnosu do samega sebe. Če ste odgovorni sami do sebe in se jasno zavedate svojih interesov, jih boste laže uresničili. Tudi na področju osebnih financ. Povedano drugače: hitreje boste prešli od besed k dejanjem in poskrbeli za finančno prihodnost sebe in svoje družine.

Ne, minuta sploh ni tako malo časa.

Kolumna je bila objavljena v reviji Osebno, ki jo za svoje uporabnike izdaja družba NLB d.d.